Opdracht gegeven of niet?
28/10/2017

Het komt regelmatig voor dat een discussie ontstaat tussen de opdrachtgever en de werf/reparateur over de hoogte van de factuur. Er is misschien ooit een bedrag afgesproken voor een refit, maar vervolgens is er meerwerk uitgevoerd, komt de opdrachtgever beduidend duurder uit en weigert te betalen.

Wat mag een sleep je kosten?
11/10/2017

Het kan je gebeuren, vastlopen en losgetrokken moeten worden. De omstandigheden waaronder dat gebeurt, bepalen de prijs die de berger daarvoor vraagt. En dus geldt ook hier: pas op je zaak.

Keur vooraf, niet achteraf!
14/05/2017

Dat het verstandig is om bij de koop van een tweedehands schip niet alleen op de blauwe ogen van de verkoper te vertrouwen, is menig watersporter wel duidelijk, al dan niet door schade en schande. Waarom zou je een schip pas keuren als de koop al gesloten is?

Zakendoen met buitenlandse partij.
15/02/2017

De Nederlandse watersportbranche/scheepsbouw staat hoog aangeschreven in het buitenland. Niet voor niets dobberen vele jachten van Nederlandse makelij in internationale wateren en wordt op diverse buitenlandse botenbeurzen goede sier gemaakt met wat toch als ‘Hollands Glorie’ beschouwd mag worden.

Niet op tijd klagen is overgeslagen!
20/12/2016

Helaas komt het voor dat een gekocht schip achteraf gebreken blijkt te hebben. Juridisch gezegd: ‘dat hetgeen is afgeleverd, niet aan de overeenkomst beantwoordt’. Wanneer je een gebrek ontdekt, moet je vooral niet te lang wachten om dit aan de verkoper te melden.

Van de regen in de druppel(s).
13/09/2016

Hele tv-programma’s worden gewijd aan horrorvakanties in het buitenland waarbij het verblijf er heel anders blijkt uit te zien dan op de website leek, inclusief verstopte wc’s en beschimmeld beddengoed. Maar voor horror hoef je niet altijd naar het buitenland.